CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, April 19, 2009

Fikiranku membawa pergi~

cerita ini bersambung dari cerita kelaparan yg berlaku!

15:30 pm,15:31 pm,15:32 pm...........
DEtik demi detik waktu brlalu.........tp aku msh kaku kekenyangan..wawawa~
Tapi kini aku x lg dsini.....fikiranku mbawa diriku jauh,jauh ke zaman silam....mungkinkah ke zaman firaun Hatshepsut..siapakah die...hmm??..die adalah pemimpin wanita yg tlh mlakukan pmbaharuan sprti pmbinaan terusan & pnukaran pdg pasir kpd tanah pertanian yg subur...ermm..kalo Firaun Djoser??..sape plak die nih..aku dh xigt dh...wawawa~....ha!!!
(tibe2 burung merpati dtg mbawa perutusan)...ting*..huh..mcm bunyi silap mate plak...hehe...rupenye die ni yg menerima sbuah piramid drpd ilham Imhotep....oooo....

fikiranku msh mengembara....mungkin akn mmbawaku ke zaman dinasti..wah!..jauhnya...tp nk bawa aku ke mane??..Dinasti Chin,Shang,Chou,Tang,Yuan,Ming...blablabla....huh yg mane satu nih....tp yg plg aku igt psl china...pelantikan pegawai adalah brdasarkan pencapaian dlm peperiksaan awam yg diwujudkan...agaknya kerana Tamadun China laa aku sbg pelajar...asyik kne perikse je....hwaaaaa....tak mau..hehe...

lepas ni nk ke mane aek??...aku x hingin ke India...lalala~...akhirnya fikiranku berhenti di situasi yg dtuju iaitu tika aku menikmati hari2 terakhir persekolahan...laa dekat je...hihihi

aku:hei ko wat pe ni...tibe2 je dtg...
die:ohh hai...saje je jalan2 sini...
aku:ye ke,biar betul!(aku yg kepelikan)
die:ok r..aku balik r dulu..
aku:pulak dh...hmmm

Ehh,ade kertas laa..ape nih>>>

Hari itu aku mengenalimu
Alangkah cerianya bersamamu
Fantasi realiti menjadi satu
Ingin ku kongsi rahsia ceriamu
Zaman-berazaman tiada sendu
Aku bersyukur dapat bersamamu
Harap Tuhan membahagiakan mu

wah!!!name aku....thnx my frenz...
tp baris yg tgh2 tu...rahsia ceria??...mane leh kongsi ...kalo kongsi bkn rahsia laa...lalala~...hihi..

Fiza...oooo....Fiza....!!!sini turun bawah!!!

fikiranku dgn jet pejuang kembali ke alam nyata....
ehh,ye ke td aku naik jet pejuang??ke aku gne alat perentas mase yg dpinjam dari Doraemon...hehehe...

............................................bersambung....................................................................

aku nk wat cerpen ni....ku perkenalkan watak utama...hafizah sbg aku...
plizz give me feedback...daa..

1 comments:

sunshine said...

weh..asal x komen..?
aku de wat salah ke?
maaf2..