CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Wednesday, April 29, 2009

Di hari interview

79,78,77,76,75.........
arghh,asl lampu merah ni...
aku dh la lambat...
Tiang mate 3 nie...asyik tahan aku je...hisyhh nak kne nie..
Peperiksaan bmula 8:00 a.m.

8:10 a.m.
"kat mane dewan periksa",aku btanye..."hah,ikut laluan ni,pastu naik tangga kt sana tu"..."ok"..
hari ni aku mngenakan baju kurung moden biru serta kain yg blipat batik...alamak aii,susahnya nk bjalan...baju ni mmrlukan komitmen keayuan betulla...(Dari jauh,ayahku bising je......dgn sikapku yg dtg lambat....tibe2 ade seseorang menegur"jgnla marah2 anak tu,kang jatuh tangga pulak)...hahaha...kan x pasal2...aduhai ayahku....

Di dlm dewan peperiksaan...
aku hanye brbekalkan sebatang pen & pensil...
jwb 336 soalan semuanye...(tyme ni perut aku x bape sihat dtambah pulak kesejukan aircon...huh..)

10:30 a.m.=menunggu utk dtemuduga...
aku kire mgkin dlm 15 org je yg kne temuduga hari ni...dan aku org yg ke 9..
diruang mnunggu..
sunyi....sepi.....tnpa bicara....tnpa suara....
dan aku
mula
bosann!!!
ader yg study,ade yg main msg(huh...aku bkn de sesape pn nk msg...pakwe pn xder...alahai)...
pastu......aku pn menyeludup tanganku ke dlm begku....
jengjeng....
novel....huahuahua...MENITI MAUT,bkn novel seram tapi sebuah novel aksi yg penuh intrigue...bace punye bace....fuhh intro die....lawak sehh....hai,nk gelak..tp suasana sepi....gelak dlm hati je laa...masuk je bab2,aku x ttahan nk gelak....novel tu terus ku tutup...

Pastu aku mula berbicara memecah kesunyian....
prbualan kami,mmbuatkan aku mdapat satu info psl subjek pikom<

kemudian,kami dipindahkan mnunggu ke dlm pejabat spy sejuk sket...tyme ni aku dkehendaki duduk antara 2 lelaki....huahuahua....sume org bawak fail yg berisi dokumen tp aku?? bawak ic je...hahaha... tibe2 je suasana pejabat mnjadi meriah.... sume org ramah ngan aku.... trmasuklah org kanan kiri aku nih...(bez gak..)huhuhu...

12:30 p.m.
aku masuk ke bilik temuduga..
ditanya pasal:
-perkenalan diri(sape aku...)
-pengetahuan am(rukun negara,psl pm..blablabla)
-pasal perubatan(formula kimia,soalan matematik,psl virus..blablabla)
soalan terakhir ialah:"beri 3 kebaikan & 3 kelemahan kamu"

jawapan aku,"saya suke blaja,suke ambk tahu,rajen(hahaha)""pastu saya cepat bosan,x suke pakaian nurse,pastu.....ermmm..."....wktu nih aku dh xde idea+ mataku ditusuk oleh mate panel....2 panel ni kaku mnunggu jwpn aku...hahaha...pastu aku pn mghabes kan ayat tu... mudah2an aku dpt tetibe minat nie..huhu

p/s:aku nk sgt tgk interview yg terbaik tu macam mane...

~sekian~



10 comments:

zuhdi said...

hafizah!!
semoga berjaya untuk interview nih!!
nanti, lepas ni kalau dapat jadi pembantu farmasi, kasi murah sket ye harga ubat-ubat kalau aku beli..
hehehe..

serunaiklang_91 said...

haha....ni interview nurse ker apa??
huhu.......

kiter ni akwan zuhdi....~~

salam kenal...hehehe~~~

sunshine said...

to zuhdi:ouhh thnx..btw,yurp..wa kasi free same lu..wahaha..jgn smpai wa bankrup sudahh,,manyak susah maa..:p

sunshine said...

to serunai:interview utk jwtn pmbntu farmasi...nurse pn boleh gak..

tp kiter bkn kwn zuhdi..:D

salam kenal kembali...:)HEHE

Anonymous said...

interview under SPA eh??
gud luck yerr...!!
kalau awk bace post saya di blog, ada jugak saya cite pasal intrvw sy ...
kira untung la panel tu x byk tnye psl info kesihatan and pengetahuan awan..
time saya, byk soalan die tnye...
eh..zuhdi pn ade???
hahahhaha...!!!
suke merayau di blog org yerr...!!!
hahahhahaha....

Anonymous said...

meaw...meaw...

Eldy Voon said...

aiya !! cakap pasal interview ni gua cair la .. x da konfident .. paling takut cakap-cakap gua sekat-sekat ... XD

sunshine said...

to zatul:tu mmg interview SPA..
dh bce posting zatul tu..so,gud luck ye..
untung??owh,sy mmg x rugi..haha..:p

btw,sy mmg suke mrayau k...
blog ke..ape ke..hbes sume sy jalan2..

sunshine said...

to anonymous:kami bukan kucing..ok..

sunshine said...

to eldy:haiyaa~..tu mcm kaa..lu cair..wa beku maa..manyak susah ooo..
eldy!wa..de tggu lu r..akhirnya lu dtg..bikin wa sng hati oo..