CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Monday, April 27, 2009

sayur??ceramah??lukisan??..erkkk...

cerita ini bersambung dari cerita fikiranku membawa pergi~

nih tidak lain dan tidak bukan laa suh aku turun bawah...pastu kne siram pokok bunga laa,sayur-sayuran laa..siap pggil org pasang pagola lagi...tp aku suka siram sayur..pastu bleh petik sayur..segar je..tanaman yg ader trmasuklah,kacang pnjang,kacang buncis,sawi,kobis,terung,lada,cili api,ubi kayu,nenas,jagung...arghhh..mcm2 lagi laa..parents aku ni mmg rajen mnanam..

Berada di belakang rumah.....

ayah:malam ni gi dgr ceramah agama kt masjid nak??
aku:ermmmm...
ayah:ko tahu...
aku:tau ape...
ayah:ustaz tu...dulu penganut hindu...pastu masuk islam.....
aku:yelah...nape??
ayah:die kate org islam bkn susah pon kalo nk smbahyang/solat kt mane2 pn bleh...masjid k,rumah k,bilik k,penginapan mane2 pn bleh...
aku:kalo hindu susah sgt k?
ayah:die kne cari kuil la,patung la,pokok la...tmpat2 trtentu je boleh...

Oooo...pd pengetahuan aku pulak..org india ni smbahyang 2 kali sehari...kire cam subuh ngan magrib laa...hurmm??...rasenye malam ni aku gi ke x hah ke masjid..bkn pe...nnti tyme bsalaman msti rmai jemaah tanye aku ni anak sape...huh..kalo jwb pn..msti still ader yg tanye "yg mane aek"..tu wat aku malas tuh..nak je aku jwb"anak org laa"..hehe

malam hari,
last2,aku x pegi pn...ayah aku bawak anak2 die yg laki je...ermm..ape kate biarkan mereka..xpe,nnti akan ku tanye dworang ape yg mereka dpt..

meh tgk ape yg aku wat ketika xde mood nk online tenet...hihihi

"adek!nk kertas ngan pensil kakak",kataku..
"tapi,ubat pensil ni adek punye",kate adek..
"eleh,ubat pensil kakak dulu adek dh gne smpai habes",ye ye o je aku nih..huhu..
pastu..ermm...inilah hasilnya..."x cantek pun",kate adek...
kataku dlm hati,"biarla,aku bowying ni tauu"...iskk3..
adek ni pn sume aku wat sume x cantek...mcamlah die punye cantek sgt...lg pelik..huhuhu...

...lame gak,ceramah kat masjid tuh rupenye...
hwaaa,ngantuk nih...esok je laa,tanye...
tdo dulu laa..

.......................................................bersambung................................................................

2 comments:

zuhdi said...

aku kan, kalau gi ceramah, biasanya akan mengantuk, terlentok dan tertidur..
tapi bagus gak, sebab biasanya, kalau ceramh di masjid, bila dah habis mesti ade jamuan la..
hmm, kenyangla perut aku..
kehkehkeh..

sunshine said...

ooo..tdo ae...(msti mcm burung belatuk..wahaha..opss tertipu..)..
makan! yg ko pikir kan..isyhh3

tp
Makan mmg sedap...
wakaka..