CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Wednesday, March 18, 2009

she said cipan??

smlm aku maen msg ngan kawan aku sorang ni...x perlulh aku beritau namenya..
die ni suke beno teka-teki,suatu hari...die de bt permintaan kt aku,supaya aku send teka-teki kt die..sambil mlipat-lipat baju..aku pn pikir teka-teki ape yg aku nk hntar..

aku smpat btanye kpd ahli keluargaku yg sedang asyik mlepak j..al maklumlh cuti sekolah..
perbualannye bermula..

aku: ermm..korang ader teka-teki x??
adik: ader2..
ayah: ape die 10 biru same dgn 1 merah..??
aku: ha..ape tu??
airpul: mm..duit..
emak: ha,pndai pn..
aku: ha..??
adik: ape die masak xder bau??
emak: wah..die pn ader teka-teki..
aku: masak nasi
airpul:menanak nasi la..
adik:bkn, masak air..
airpul: ehh,jerang air la..

konklusinya,aku mmg lampi tyme tu..hehehe...pstu baru aku pikir jawapan si airpul..
leerh ..~lalala~ting!!!..idea dtg naek kete lumba..~brummmm~hiek3..(bunyi kete mmbrek) .huh..duit kertas..RM10..aduh..muahaha..

pastu baru la..aku maen msg ngan kawan aku tuh...(mase:petang)
(emm..lbeh kurang..bginilh prbualannya..)

me: burung ape x jaga anak??
she: belatuk.kcg r..
me:yes... kamu berjaya..nk maen mneka citer slanjutnya x??
she:bleh gak..
me:(aku pn bcerita..)..ati bjmpe ngan doktor.ati bkate die punyer mslh.doktor yg x phm mmnta pjelasan.ati pn bcerita..apabila die mnyentuh mne2 bhgn tubuh akn trase sakit..pgg kepale..aduh..mcm mne ni doktor?(agaknye ape doktor tu kate..)
she:die sentuh tlalu kuat kot..
me:(doktor tu kate..)mari saye tgk..owh,ni sbb jari ati tu patah..doktor mnjawab sambil trsenyum..:p
she:taw x,cam cipan.nk beri lg,bleh gak..
me:hei..mls la gini..aku bt bkn utk mnyerupai cipan..lain sgt..hisy3
she:
(11:59 malam)Jgn mare ea aku ckp cam cipan.dat juz kiding..hehe,4 fren like u.K,nytez.

kat sini bkn prkara utama aku marah k x..n 4 she information frenz like me........amat mnyukai budi bahasa.........

mntak maaf la sgt2...prkara ni nmpk remeh..hanye kerna cipan...tp kate2 yg kurang sedap ddengar nie..cam babi,khinzir,bodoh,bangang,bongong dan seangkatan dgnnya..jgn la guna kat tmpt yg kurang sesuai..x mberikn kesan positif pn..

p/s:nasihat utk kawan2 dan saye~

yg kurik itu kendi,
yg merah itu saga,
yg baik itu budi,
yg indah itu bahasa.


~sekian~

3 comments:

zuhdi said...

Fyzz, aku pun nak berteka-teki ngan kamu jugak..
Bagi la aku..
Hahaha..

sunshine said...

aku kasi yg kacang punyer..
kerusi ape paling jauh??
smua viewer bleh jawab,ok...

sunshine said...

sofa..(so far)..hehhehe